Klantenservice
Hulp nodig? Of wil je meer weten over de verzending, retouren en bedenktijd of heb je een heel andere vraag? Op deze pagina delen ik zo veel mogelijk informatie hierover met jou.
Heb je alsnog vragen, handige tips voor mij of misschien een klacht?Je kunt ons bereiken via info@essential-life.nl Ik probeer mails te beantwoorden binnen drie werkdagen.
Contactgegevens Essential Life
Essential Life
Baken 3
9501KM Stadskanaal
06 1100 6453
info@essential-life.nl
Verzenden & Afhalen
Alle pakketjes die bij ons besteld worden, proberen wij zo leuk mogelijk in te pakken. Wij vinden namelijk dat wanneer je natuurlijke producten bestelt, dat je meteen een cadeautje voor jezelf is.
Levertijd
Bij Essential Life proberen we alles zo snel mogelijk te leveren. Alle pakketjes worden binnen 3 tot 5 werkdagen verstuurd.
Heb je een product besteld die wij niet standaard in het assortiment hebben? Dan kan de levertijd iets langer duren.
Verzendmethode en kosten
De pakketjes worden verzonden met PostNL. Grotere pakketjes worden verstuurd met pakketpost, kleinere pakketjes worden als brievenbuspakketjes verstuurd. Alle bestellingen krijgen een Track & Trace code, deze code ontvang je in jouw mailbox.
De verzendkosten bedragen € 4,95 binnen Nederland en € 9.50 voor verzendingen naar België. Vanaf € 100,- vervallen de verzendkosten en wordt jouw pakketje gratis bezorgd.
Afhalen
Het is mogelijk om jouw pakketje af te halen in mijn praktijk. Hiervoor hanteer ik vaste afhaalmomenten: Maandagochtend, Donderdagavond en Zaterdagochtend. Wanneer jij hebt gekozen voor Afhalen, ontvang je een mailtje dat jouw bestelling klaar staat. In datzelfde mailtje vind je dan ook het afhaaladres en tijdstip.
Retour en Bedenktijd
Ben je niet tevreden over een product en wil je deze retour sturen?
Je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst te annuleren en de retour aan te melden.
Daarna heb je uiteraard nog 14 dagen het recht om het daadwerkelijk terug te sturen.
Binnen 14 dagen na aanmelding van het retour zorgen we dat het orderbedrag inclusief oorspronkelijke verzendkosten zijn teruggestort.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en verpak het goed.
Ik hoor natuurlijk graag, waarom je het terugstuurt. Ik denk graag met je mee hoe het product zo goed mogelijk bij ons terug kan komen. We vragen je om de volgende punten in het formulier in te vullen:
– Jouw bestelnummer
– Het artikel (of artikelen) die je retour wilt sturen
– Korte omschrijving van de reden van retour
Hartelijk bedankt voor de moeite, Ik neem zo snel mogelijk contact met je op.
Klachten
Natuurlijk doen ik mijn uiterste best om alles zo goed en netjes mogelijk te laten verkopen. Helaas komt het wel eens voor dat er toch ergens iets mis gaat. Uiteraard zullen wij eventuele klachten dan ook altijd zo netjes mogelijk behandelen!
Wat te doen bij een klacht?
Wanneer je een klacht hebt over de producten of over de service, dan wil ik je graag zo goed mogelijk helpen. Om onduidelijkheid en verwarring te voorkomen, hebben is er een klachtenprocedure opgesteld.
- Klachten over een product of de service moeten uiterlijk binnen 7 dagen na constatering worden gemeld bij Essential Life. Dit kan door een mail te sturen naar info@essential-life.nl
- De klacht moet zo duidelijk en volledig mogelijk omschreven worden.
- Klachten worden door Essential Life binnen 5 (werk)dagen uitgezocht en naar jouw beantwoord.
- Ik zal altijd mijn uiterste best doen om tot een oplossing te komen die voor beide partijen een fijne uitkomst is.
Betalingsmogelijkheden
Bij Essential Life kun je op verschillende manieren betalen;
Ideal, Paypal, Apple Pay en Visa.
Kom je het product afhalen in de praktijk, mag je ook contant betalen.
Medische Disclaimer
De informatie op deze website is niet bedoeld als vervanging van diensten of informatie van getrainde (medisch-)professionals en/of zorgverlenende instanties, zoals (huis)artsen, medisch specialisten, spoedeisende hulpverlening, (acute) geestelijke gezondheidszorg, fysiotherapeuten en psychotherapeuten. De informatie op deze website noch de gebruiksmogelijkheden kunnen gezien worden als een vervanging voor medische of andere professionele hulp, zorg, ondersteuning of informatievoorziening en is niet bedoeld als hulpmiddel bij het stellen van een (zelf-)diagnose. De informatie is bedoeld als algemene informatie en is niet specifiek gericht op één individueel persoon of één specifieke medische situatie van bijvoorbeeld de bezoeker van de site of iemand in diens omgeving. Dit betekent dat bezoekers aan de informatie geen diagnostische of therapeutische waarde kunnen hechten voor de eigen medische situatie of die van anderen.
In gevallen van ziekten, medische klachten, behandelingen of onderzoek, is de informatie alleen bedoeld als ondersteuning. De informatie op deze website kan in dergelijke situaties dienen als ondersteuning van:
a. het contact tussen de bezoeker (of diens familielid of andere naasten) en diens therapeut, behandelend arts of andere hulpverlener en
b. de adviezen die hij/zij van laatstgenoemde ontvangt.
Bezoekers wordt aangeraden om medische vragen, klachten of symptomen tijdig voor te leggen aan de behandelend arts of andere zorgprofessional teneinde professioneel onderzoek, diagnostiek en mogelijk medische zorg te ontvangen. Bezoekers wordt geadviseerd om het tijdig zoeken van professionele zorg nooit uit te stellen of reeds verkregen medisch advies nooit te veronachtzamen op basis van (online) informatie.
Bij acute medische klachten of psychische problemen en bij het verergeren van klachten of symptomen wordt bezoekers geadviseerd direct contact op te nemen met hun eigen (huis)arts of het noodnummer.
‘Zelfzorg informatie’ is geen persoonlijk adviesIn een aantal gevallen bevat de informatie ‘(zelfzorg)adviezen’. Deze ‘adviezen’ betreffen in geen geval direct medisch advies en hebben in geen enkel geval specifieke betrekking op de individuele medische situatie van de bezoeker of iemand waarvoor deze informatie op deze website zoekt.
De zelfzorg adviezen moeten gezien worden als algemene richtlijnen die gelden bij niet-ernstige, veelvoorkomende en alledaagse klachten. Omdat ook bij deze minder ernstige klachten complicaties kunnen vóórkomen, is het van belang dat bezoekers bij twijfel en bij aanhoudende of toenemende klachten medisch professionele hulp inroepen. Ook waar het informatie betreft m.b.t. het gebruik van (zelfzorg) supplementen, betreft het in geen van de gevallen een medisch advies of informatie die specifiek betrekking heeft op de individuele medische situatie van de bezoeker of iemand waarvoor zij/hij informatie op deze website zoekt.
Voor de volledigheid:Essential Life doet geen claims over diagnose, behandeling, genezing of ziektepreventie. De inhoud van deze site is uitsluitend bedoeld voor informatieve doeleinden en mag niet dienen voor het stellen van een eigen diagnose. Houd er rekening mee dat de informatie op deze website niet is geëvalueerd door medische deskundigen. De informatie dient zeker niet te worden opgevat als medisch advies. Raadpleeg bij klachten daarom altijd een medisch gekwalificeerde arts.
TenslotteBij het verstrekken van de informatie op onze site en of in persoonlijke contacten via telefoon, chat en email, beroepen wij ons op het, ook ons toekomende, recht op vrijheid van meningsuiting, zoals dat ondermeer wordt gewaarborgd in artikel 10 lid 1 van het Europees Verdrag ter bescherming van de Rechten van de Mens en de fundamentele vrijheden.